2014-11-02Då var säsongen över! Körde Novemberskölden för första gången någonsin. En blandad upplevelse kan man väl säga, det gick bra i dagljsuset och vi låg 4:a efter 3 körda sträckor men sedan kom skymning och mörker! Det var inte vår grej... farbror Stark såg inte så bra, vi tappade tid mot de andra och vi blev passerade av ett antal vi legat före tidigare men det var även ett antal som låg före som bröt så fallet blev inte så långt i resultattabellen ändå. Summering av Novemberskölden, jäkligt roliga vägar men alldeles för mörkt:)Vill bara tacka Micke, servicen (farsan, Håkan o Anders), alla sponsorer och alla medtävlande för en fantastiskt rolig säsong.Vi ses nästa år!Nu ska jag tvätta bilen, sedan ska jag packa för imorgon bitti drar jag till Las Vegas för att träffa kunder och förhoppningsvis nya kunder på AAPEX.Ha de!2014-09-21Vi gick ut med startnummer 82, vi denna dag var jag och Anders Holm (Micke var hemma). Det kändes som att det gick bra tempomässigt (så länge det varade) men tyvärr kom vi bara 3km in på sträckan när jag körde på en sten i innern! Sten var utmärkt med ataband men banden var innanför sten och när jag försökte att hålla så nära bandet som möjligt (utan att köra på) så stack stenjäveln ut utanför och smällen blev så kraftig så fälgen pajade, punka blev det förstås också och dessutom gick styrarmen av som sitter på navet! Som grädde på moset så hoppade backen ur och nu har jag nog lite problem där också.Ingen höjdartävling men det var skoj så länge det varade...Lite bilder finns det också, denna gång från Hugosson och Ulf Torpman.In car film är också tillgänglig 2014-09-09Hur summerar vi sista tävlingen, nöjd? Njaa, inte riktigt... Vi låg 3:a i klassen efter 4 körda sträckor, en tiondel efter Jangeby. Sen skulle vi köra 3 sträckor en andra gång och jag brukar inte förbättra mig speciellt mycket så jag var lite orolig men sedan slog vi till med 7 sekunder bättre tid på ss5 än vad vi hade när den kördes som ss1. I själva verket var det nog bara 4-5 sekunder då vi blev lite hindrade på ss1. Nästkommande sträckor förbättrade vi oss ca 3 sekunder medan “alla” andra förbättrade sig mer. Vi tappade 3:e platsen med ca 1,5 sekund till Lasse Carlsson som verkligen fått upp flåset i Asconan. All kred till honom och Jocke, bra kört. Nu blev vi fyra i klassen och 6:a totalt vilket i sig är bra. Nästa race är Ekratten i Asarum. Måste ha bilen klar denna veckan då det är mässa i Frankfurt under nästa vecka och kommer hem lagom till att tvätta och lasta...Bilder och filmsnuttar ska också vara uppladdade nu. Tack Tommy Nilsson för out-car filmen, tack Ronny Augustsson och Anders Karlsson för de fina bilderna. Samma sak gäller även Hugosson och Martin.2014-08-26Långt att åka för ingenting!Det kändes som vi hade allt under kontroll men på väg ut till 1:a sträckan så började kopplingen slira! Va nu då, bryta innan det roliga ens börjat, inte bra:(Men det som är skoj är att jag fått lite nya bilder och denna gång från Ronny Augustsson, Nybro och SSR.Tackar! Även lite bilder från Valdemarsvik finns på plats, tack Kim GW!2014-08-21Dags för nästa race, denna gång är det Gruvrundan i Åtvidaberg som står på tur. Vi går ut som bil nr 58.2014-08-04Vi körde in på en trevlig 3:e plats, trots att vi inte tog i för fullt:) Flera som vi pratade med innan start varnade för att de svängde, svängde på eller direkt efter krönen. Rekommendationen var, ser ni inte var vägen tar vägen, CHANSA inte och det gjorde vi inte!Vi blev 3:a i vår klass, vi hade bättre tid än 3:an i A grp H och vi blev 8:a totalt. Det får vi vara nöjda med. Det är fortfarande tajt i cupen, Jangeby leder efter 3 körda tävlingar på 25 poäng, Sjöström är 2:a på 23 och Micke och jag 3:a på 22! Kul som fan.Lite filmer är på plats också...2014-07-31Då är vilan över och nu är det dags för tävling igen. Denna gång drar vi till Valdemarsvik och ska köra Viks-8:an. Vi går ut som andra bil i klassen med startnummer 67.2014-06-09För att alla ska kunna kolla in videofilmerna så är alla filmer från 2014sparade i mp4-format, bra va!2014-06-05Det är inte alltid det går som man tänkt sig! Vi började att köra föråkare iGrussprinten som gick på fredagen. Kul sträcka men det var ganska mycket rullegrus. Brett gick det nog på sina ställen. Var nog lite ofokuseradoch lyssnade lite för lite på Anders. 1:a åket gick rätt bra andra också men det gick lite väl brett på ett ställe och det var lite smånära:)Lördagen började med att vi gick ut som 1:a föråkare före de tävlande med109 och uppåt. Så vi började på ss6, ss7 och ss8 och gick sedan över till ss1 och så vidare. De första 3 var riktigt hala men det gick bra att hållaskiten på vägen ändå. Jag lyssnade väl bättre och bättre på noterna men på den sista sträckan (ss5) så blev det lite fel, fan vet vad som hände men vi sladdade inte av vägen utan följde ett spår över ett krön och där låg något hårt,mycket hårt så nu har vi en krokig bakaxel och Dackefejden finns inte med på kartan längre:(Men det positiva är att jag fått in flera fina bilder från en ny fotograf, Hampus Nilsson på JV rallymedia, samt bilder från de andra som jag brukar få bilder från. Out-car filmer har jag också fått tag i, tex från Oknörundan där filmerna kommer från Per-Erik Blomqvist. AD Sprinten där kommer filmen ifrån Tommy Nilsson. Ett stort tack till alla ni som förser mig med bilder och film och tack alla för hjälpen med service etc. Nästa tävling blir inte förrän första helgen i Augusti. Ha en trevlig sommar. Det ska jag ha!!!2014-05-252:a i Oknörundan! Vi var snabbast i klassen på 1:a sträckan och höll oss väl framme på ss2 och ss3. Var aldrig nära någonstans, förutom att vi var lite nära då ett vägbyte på ss4 var pilat 45grader vänster men det var ett 90graders... Kanonroliga vägar!Tack till servicepersonalen som alltid ställer upp!Bilder från Simon Ashton och in-car film är på plats2014-05-12Hemma igen! Då finns det lite bilder från Zabra Rally samt lite in-car filmer utlagda2014-05-04En 3:e plats i premiären var väl inte helt fel! Vilka vägar, krokigt och lurigt men vi lyckades hålla in bakänden tillräckligt mycket. Vi touchade bara en ensilagebale på ss1. Film och foton kommer, hinner inte fixa det förrän jag är tillbaks från min tj-resa runt den 12/5.2014-04-13Då var årets första test genomförd. Hur kul som helst. Titta in på media/bilder så hittar ni lite bilder från gårdagens test.2013-12-22Dags för en liten summering av säsongen 2013. Tycker nog att de tre första tävlingarna började rätt ok, inte till full belåtenhet men som sagt, rätt ok.Sedan var det dags för Dackefejden och där gick det inte alls som det var tänkt. Tidstillägg på 50sek och som grädde på moset så rullade vi på sista sträckan!Det var under tiden som jag låg i garaget som jag började tänka. De har kanske rätt ändå... Och “de” är de som brukar fråga, hur har du tid att tävla, underhålla bilen osv. när du har ett jobb där du inte är hemma speciellt ofta? Helt plötsligt var frågan berättigad, hur f-n har jag tid egentligen, jag vill också ha semester... Då kom tankarna, ska jag sälja bilen och lägga av... Jag började helt enkelt att “tjura ihop” och bestämde mig för att slutföra reparationen av bilen (den var klar efter 4v) och att sedan ta det lite lugnt och därefter känna mig fram. Suget kom tillbaks, lagom till finalen i SSRC som fick bli sista tävlingen för året. Ärligt talat så vet jag inte hur jag skulle fått ihop schemat med jobb och tävlingar under hösten, det blev ett antal helger med kundevent som inte var planerade från början...Bilen är nu inne i garaget för genomgång för nästa säsong. Nästa säsongs upplägg blir inte DM utan att i första hand köra Bilsport Rally Cup och min “nye” kartis är sonen Micke som ska sitta jämte och pusha på... Tanken är också att köra några notade tävlingar typ Dackefejden. Upplägget bör fungera i kombination med mitt jobb.Vill till sist tacka er alla som har stöttat mig/oss under året, familj, service gubbar och självklart alla sponsorer. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!By the way: Från och med nu så har jag även ytterligare en fotograf som förser mig med bilder, nämligen Tommy F. från Rallysidan. Tack för det...2013-10-28Långt mellan uppdateringarna.. Efter rullningen så började jag att fundera, hade de som frågade, hur f-n har du tid med rally när du knappt är hemma, verkligen rätt? Hade aldrig sett något problem tidigare men nu helt plötsligt såg jag att det kanske trots allt fanns ett litet tidsproblem. Hur som helst, bilen var i princip klar efter 4 veckor men sedan tjurade jag ihop och tänkte nu skiter jag i det här, lägger av etc etc. Men efter 4 veckors semester och 3 veckors arbete i trädgård osv så kände jag att suget kom tillbaks igen. Fick därefter en ide om att köra SSRC finalen, även om vi inte hade något att bevisa eller något att hämta förutom att det är jäkligt kul att köra 940 samt att få en bekräftelse att bilen fungerar. Sagt och gjort, anmälde oss, denna gång med Jens Edvardsson i höger stolen. Vi körde in på en 5:e plats i klassen vilket förmodligen var ganska hyfsat. Det har ju varit ganska få mil i ralyskogen sedan Dackefejden, 0mil på 4 månader.Lite nya bilder och filmer finns på plats.2013-06-17Några bilder och lite in-car film finns nu på plats!2013-06-16Inte vår dag precis. Det började bra och körningen stämde ganska bra bra, lite mycket sladd för att gå riktigt fort... Har för mycke bakbroms efter klossbytet. Efter 2 körda sträckor låg vi 4 i klassen, 13 sek efter Oskar på 3:e och 40 sek före 5:an Emrik men sedan drog vi på oss en 5 min för sen ankomst, 50 prick! Uups, ner på 5:e och 10 efter Emrik. SS3 gick rätt OK och vi tog tillbaks vår 4:e plats. Men sedan sket det sig på 4:e. kom för långt ut i det lösa gruset i en H3 och kom aldrig in i spåret igen utan rullade... Får se när bilen blir klar igen. Over and out!2013-06-11Snart dags för Dackefejden! Vi har fått startnummer 144.I år är start och mål i Lessebo. Första start vi 10.00.Vi ses väl i där?2013-06-10Sent om sider blir det lite uppdatering från Silverratten 50 2013.Har varit på tjänsteresa och åkte förra söndagen mer eller mindredirekt efter tävlingen och kom inte hem förrän igår söndag...Tävlingen flöt på rätt bra utan större missöden, det var bara på det dåliga på ss2 som vi var ute och studsade lite. I övrigt får vi vara rätt nöjda även om vi tappade 3:e platsen på sista sträckan, trots att jag tämligen stod upp och körde. Men det gjorde tydligen några till! Out car film från Tommy upplagd, In car film och lite blider frånEricsson, Hugosson, Ji-Ro, MH samt LJ Photography.Tack för film och bilder...2013-05-31Dags för Silverratten. 5,5 mil ss på fina vägar, får vi hoppas!Vi har fått startnummer 110 och går ut som 4:e bil i klassen.2013-05-19In car filmer på plats! Klicka här. Bild från Martin Hansson2013-05-19Jaha, då var vi i mål efter en varm dag och 5 sträckor. Roliga vägar men där vi blandade och gav...Vi satte några tider som var helt OK, men däremot så fick jag två kärringstopp i starten på ss3 och ss5 och ytterligare några misstag så allt som allt tappade vi nog ca 15 sekunder och en alternativt 2 placeringar men vem ska man skylla på, inte var det bilens fel i alla fall.Har fått en filmsnutt av Tommy Nilsson klicka här så ser ni den. In car filmer kommer senare, dvs om de inte är lila som vid förra tillfället:) By the way, vi blev 5:a i klassen och 23:a totalt2013-05-17Dags för nästa tävling, Midsommardansen i Ljungby. Vi har fått startnummer 74.2013-04-29Det blev en 4:e plats i Kongen. Helt OK men inte riktigt nöjd, fegade för mycket över lyften på 3:e sträckan och tappade lite tid på 5:e pga att det började regna. Bilen gick som ett skott så det är väl bara att börja gasa lite istället för att gnälla. Har snott lite bilder som kommer att läggas upp inom en sanr framtid. När det gäller in car filmerna så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta men alla går i lila färgens tecken...Har även fått en filmsnutt från Tommy, den är från sista vägbytet på ss6.2013-04-25Då drar det ihop sig till Kongen. Vi har fått startnummer 100. Hade tur i oturen ikväll. Hade målat lite röd “signalfärg” på insidan av huvlåsen, bara för att vi inte ska missa och l”haspa” huven. Men så tänkte jag, jag låter färgen torka innan jag fäller ner huvlåsen. Helt plötsligt fick jag för mig att testköra och vad glömde jag, jo HUVLÅSEN... Som tur var körde jag sakta så huven slog aldrig i ruta eller tak. Tog inte så jäkla lång tid att böja tillbaks gångjärnen och skruva fast torped plåten.Hur som helst, då kör vi så det ryker på lördag!2013-03-09Vi var och testade bilen för en vecka sedan, på is och snö!Under vintern så har det hänt en del i garaget. Stötdämpare har renoverats både i fram och bakänden.Ny MPG Light sek-låda har monteratsSedan har jag spenderat ca 60 timmar på att rostlaga servicebilen, precis ett sådant jobb som alla vill ha:)