© Stark Motorsport
Hem Nyheter Om oss Bilen Media Kontakt Kalender Resultat Länkar Bilen är byggd efter “eget huvud”, men självklart så har jag som alla andra kikat på vad andra gjort. Det finns ju ingen anledning att uppfinna hjulet en gång till eller upprepa någon annans misstag! Frågan är bara vem ska man lita på och vems bil ska man kolla på? Vissa grejor är plankade, vissa plankade och förfinade och vissa grejor har jag kört efter eget huvud. Det lär visa sig om detta sätt var bra eller ej!  Hade inledningsvis lite hjälp av sonen Micke och brorsan Håkan vid demontering och rengöring. Motorn har Snakefield Motorsport fixat och den går som en spett...  Jerry på Vide Bilservice har gått igenom växellåda och bakaxel medan Albert på Abbe Motorsport flockat panelen. Resten har jag fixat... Som ni nu räknat ut så har jag inte befunnit mig hemma speciellt mycket om kvällarna. Med andra ord så har jag någonting som ni kanske inte har, dvs en fantastisk fru som tillåter mig att ligga och sova under bilen. För det är väl det jag gjort!?Sedan 2013 så är bilen även utrustad med en MPG Light sekventiell växellåda. Den liksom “allt” annat smått och gott kommer från Sellholm.
 Bilen Asconan såldes och levererades till Stockholm December 2010. Den 19/12 2010 startades “projekt 940” och hela 2011 blev ett stort hål i plånboken och någon sa; det tar ca 1000 timmar att bygga en bil, hmm det låg nog något i det! Men fint blev det...
Specifikation        Bilen mappad hos Lennart Köhler och gav ca 240 HKR på bakhjulen.  3:91 utväxling och diff från Sellholm  MPG Light Sekventiell   Sachs 200mm racekoppling med sinterlamell  Kort hydraulisk styrväxel från Sellholm NEW car
        Sammanfattning Nu är det upp til mig att visa er som har 290 till 300hkr:) att jag + bil trots allt är tillräckligt vassa!.
Bilen